Kıdem ve İhbar Tazminatı Hesaplama
İşe giriş ve çıkış tarihinizi, brüt ücretinizi girerek tahmini kıdem ve ihbar tazminatınızı hesaplayın.
4857 s. İş K. m.17 · 1475 s. İş K. m.14 · Tavan: 73.729,87 TL (01.07–31.12.2026)Kıdem Tazminatı Nasıl Hesaplanır?
Kıdem tazminatı, işçinin her tam çalışma yılı için son giydirilmiş brüt ücreti üzerinden 30 günlük ücret tutarında hesaplanır; bir yıldan artan süreler de oranlanarak hesaba katılır. Hesaba esas ücret, iş sözleşmesinin sona erdiği tarihte geçerli olan kıdem tazminatı tavanını aşamaz. Kıdem tazminatından yalnızca damga vergisi kesilir.
İhbar Süreleri
4857 sayılı İş Kanunu'nun 17. maddesine göre bildirim süreleri; 6 aydan az çalışmada 2 hafta, 6 ay – 1,5 yıl arasında 4 hafta, 1,5 – 3 yıl arasında 6 hafta, 3 yıldan fazla çalışmada 8 haftadır. Bu sürelere uyulmadan sözleşmeyi fesheden taraf, karşı tarafa bu sürelere ait ücret tutarında ihbar tazminatı öder.
Kıdem ve ihbar tazminatı alacaklarınızla ilgili Denizli'de hukuki destek almak için İş Hukuku sayfamızı inceleyebilir veya ofisimizle iletişime geçebilirsiniz.